Najlepsze konta internetowe - jesień 2011

Konto w Internecie to wygoda i szybkość działania. Z domowego zacisza możemy wykonywać przelewy i monitorować wpływy. Nie trzeba już stać w kolejce lub czekać na godzinę otwarcia placówki. Bankowość internetowa funkcjonuje 24 godziny na dobę i jest osiągalna dla każdego, kto posiada dostęp do sieci. Nic więc dziwnego, że coraz więcej Polaków decyduje się na założenie konta w 100% internetowego. Pozostaje jedynie wybrać to najlepsze... oto trójka finalistów naszego zestawienia. Kryteria, jakimi kierowaliśmy się w wyborze to: łatwość obsługi konta, ilość dodatkowych usług, bezpieczeństwo, pozytywne opinie użytkowników.

mBank

To już sprawdzona firma, jeden z pierwszych internetowych banków w Polsce. Tradycja rodzi zaufania, co jest rzeczą zasadniczą, bo przecież wielu Polaków, szczególnie starszych, traktuje Internet z ostrożnością. Prowadzenie konta i jego otwarcie nic nie kosztuje. Wypłaty dokonać możemy z bankomatów sieci BZ WBK, Cash4You, eCard, Euronet, mamy dostęp do ponad 4400 bankomatów w kraju i wszystkich za granicą. Administrowanie kontem jest bardzo łatwe, bogaty jest również pakiet usług dodatkowych jakie oferuje bank – ubezpieczenie NNW, pakiet Bezpieczna Karta (ubezpieczenie kart banku). Istnieje możliwość cyklicznych przelewów. Dużym plusem jest brak opłat za transakcje.

Wniosek o założenie konta w mBanku złożymy na ich stronie internetowej www.mbank.pl. Następnie w wybrane przez nas miejsce kurier dostarczy umowę. Wystarczy ją podpisać a potem telefonicznie aktywować konto. Szybko i bezpiecznie. Tym, co uwiodło nas jeszcze w ofercie mBanku jest szybka możliwość przeniesienia rachunku. Jeśli mamy rachunek w innym banku, wystarczy wypełnić formularz, a mBank załatwi za nas wszystkie formalności. Widać, że poważnie traktują zasadę „klient nasz pan”.

Inteligo

Doskonałe, łatwe w założeniu konto internetowe. Inteligo to serwis prowadzony przez PKO Bank Polski. Aby je założyć wystarczy złożyć wniosek on line tutaj. Następnie zadzwoni do nas pracownik banku, by potwierdzić zgłoszenie. Umowa zostanie dostarczona przez kuriera, a konto aktywujemy bez wychodzenia z domu przez telefon. Dostęp do konta uzyskamy przez Internet, telefon, kanał SMS, Serwis Mobilny. Do tego otrzymujemy kartę płatniczą – od razu i za darmo. Ciekawą opcją jest możliwość dokonywania płatności przez SMS. Dodatkowe informacje uzyskamy na Infolinii Inteligo 800 121 121.

Serwis iPKO

Umowę o świadczenie usług bankowości elektronicznej usług iPKO możemy podpisać w oddziale PKO Banku Polskiego, który prowadzi nasz rachunek. W chwili zawarcia umowy otrzymamy unikalny numer klienta, za pomocą którego będziemy identyfikowani w serwisie internetowym, mobilnym, telefonicznym i terminalu samoobsługowym.

Otrzymujemy też kartę kodów jednorazowych służących do potwierdzania operacji na rachunkach podczas korzystania z usług iPKO. Pierwszą kartę kodów aktywujemy w oddziale z pomocą pracownika.

iPKO umożliwia dostęp do informacji o saldzie i historii rachunku, dokonywanie przelewów bieżących oraz z datą przyszłą, zakładanie zleceń stałych, zakładanie i obsługę lokat, złożenie wniosku o udzielenie kredytu, dostęp do informacji o karcie kredytowej i spłatę zadłużenia, zakup jednostek funduszy inwestycyjnych, doładowanie telefonu komórkowego na kartę, dokonywanie płatności internetowych poprzez "Płacę z iPKO", wykupienie szerokiego pakietu ubezpieczeń, dostęp do rachunku w Bankowym Otwartym Funduszu Emerytalnym.